Rekrutacja  tel. 22 59 00 730 | Studia podyplomowe tel. 22 59 00 765

Zasady etyczne

ZASADY ETYKI PUBLIKACYJNEJ
WYDAWNICTWA im. prof. Leszka J. Krzyżanowskiego
WYŻSZEJ SZKOŁY MENEDŻERSKIEJ W WARSZAWIE

Stanowisko w sprawie zasad etyki Wydawnictwa zostało przygotowane na podstawie wytycznych Komitetu ds. Etyki Publikacyjnej - COPE (https://publicationethics.org) oraz wytycznych wydawnictwa Elsevier (SCOPUS). Wydawnictwo im. prof. Leszka J. Krzyżanowskiego Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie w celu przeciwdziałania nieuczciwym praktykom publikacyjnym przestrzega szereg niezbędnych zasad etycznych.


Wydawnictwo:

1. Podstawą oceny tekstów przez Wydawnictwo są jedynie kryteria merytoryczne. Na ocenę tekstów w żaden sposób nie wpływają: płeć, rasa, wyznanie, pochodzenie, obywatelstwo lub przekonania polityczne autorów.

2. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie w przypadku publikacji wieloautorskich wymaga wskazania wkładu poszczególnych twórców w powstanie tekstu. W takiej sytuacji w odniesieniu do każdego z autorów należy wskazać afiliację oraz procent udziału pracy twórczej nad tekstem artykułu.

3. Zgodnie z zasadą poufności osobami upoważnionymi do informacji o zgłoszonych do Wydawnictwa opracowaniach są wyłącznie: recenzenci, redaktorzy i korektorzy oraz inne osoby zaangażowane w realizację procesu wydawniczego.

4. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie dokumentuje wszelkie przejawy nierzetelności naukowej.

5. Redakcja jako przejaw nierzetelności naukowej traktuje w szczególności Ghostwriting i Guest Authorship.

6. Wszystkie wykryte przez redakcję przejawy nierzetelności naukowej będą ujawniane i zgłaszane właściwym instytucjom, w szczególności tym, które zatrudniają autora, jak również stowarzyszeniom naukowym oraz wydawniczym.

7. Publikacje już wydane, co do których stwierdzono, że: noszą znamiona plagiatu, zawierają istotne błędy naukowe, naruszają zasady etyki wydawniczej – będą wycofywane przez wydawcę.


Redaktorzy naukowi:

1. Redaktor naukowy pracy zbiorowej decyduje o przyjęciu opracowań do publikacji. Powinien przy tym stosować kryteria dotyczące: wartości merytorycznej, sfery metodologiczno-warsztatowej, oryginalności koncepcji oraz wyników, jasności w prezentowaniu problemów, przejrzystości wywodu.

2. Redaktor naukowy dba o wysoki poziom naukowy publikowanych prac. Może nanosić stosowne zmiany i poprawki. Podejmuje decyzję o wycofaniu tekstu z publikacji zbiorowej, mając podejrzenia o plagiat, fałszowanie wyników badań.

3. Redaktor naukowy – po wykonaniu redakcji naukowej – powinien uzyskać od współautorów akceptację kształtu opracowania po redakcji naukowej.

4. Redaktor naukowy ma prawo wycofać tekst złożony do pracy zbiorowej, jeżeli: stwierdzi brak wiarygodności badań, błędy metodologiczne, plagiat bądź naruszanie zasady etyki wydawniczej.


Recenzenci:

1. Recenzenci muszą gwarantować niezależność i brak konfliktu interesów w relacji recenzent – autor, co oznacza brak bezpośredniej relacji osobistej oraz stosunku zależności zawodowej.
2. Recenzent z powodów merytorycznych lub innych ważnych przyczyn może odmówić wykonania recenzji.
3. Recenzent, którzy przyjął zadanie przygotowania recenzji, powinien dotrzymać ustalonego terminu jej dostarczenia. Nie jest dopuszczalne, aby bez istotnego powodu zwrócił opracowanie bez wykonanej recenzji.
4. Recenzja musi być obiektywna. Różnorodne uwagi muszą być logicznie uargumentowane. Wszelkie formy personalnej krytyki formułowane przez recenzenta wobec autora są niedopuszczalne.


Autorzy:

1. Publikacje zgłaszane do Wydawnictwa Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie powinny być oryginalne, obiektywne oraz odpowiadać tematyce czasopism oraz monografii.

2. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie nie przyjmuje tekstów, które zostały już opublikowane w całości lub części w innych czasopismach lub monografiach.

3. Wszelkie formy plagiatu są niedopuszczalne, w szczególności przywłaszczenie dorobku lub wniosków końcowych. Popełnienie plagiatu będzie przez wydawnictwo ujawniane i zgłaszane właściwym instytucjom.


Wydawnictwo stosuje procedury ujęte w diagramach Committee on Publication Ethics (COPE).

Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie

ul. Kawęczyńska 36
03-772 Warszawa

rektorat@mac.edu.pl
tel. 22 59 00 700 / fax 22 81 80 052


BIP

logo footer 2018 b
Facebook